Back
TERMÉKEK
COLLECTIONS
KÁVÉ

*A Lavazza vállalatnak nem partnere, támogatója vagy szponzora a Nespresso

**A Nescafè®, a Dolce Gusto® és a Melody I külső féltől származó márkák, amelyek nem kapcsolódnak a Luigi Lavazza S.p.A.-hoz.

LAVAZZA STORIES
ALT alt

LAVAZZA NAPTÁR, A MŰVÉSZET ÉS A FOTOGRÁFIA TÖRTÉNETEI

Fedezd fel a világot a legnagyobb nemzetközi fotósok lencséjén keresztül.

A Lavazza-csapat 5/7 perc

Egy új nézőpont a világra egy fényképezőgép lencséjén keresztül. Ezt jelenti a naptár a Lavazza számára, továbbá így közvetíti a világról alkotott elképzelését a közönség felé 1993 óta.

A Lavazza számára a naptár nem csupán egy eszköz az idő jelölésére, hanem a kortárs világ értelmezésének kulcsa és egy műalkotás is egyben. Éppen ezért évről évre a legjobb nemzetközi fotográfusok vesznek részt a munkában, akiket arra kérünk, hogy osszák meg nézőpontjukat nem csak a Lavazza világáról, hanem általában véve arról a világról, amelyben ma élünk.

A kihívás minden évben az, hogy gyönyörű és időtálló, az adott évet reprezentáló fotók készüljenek.

Készen állsz arra, hogy elmerülj ebben a fotográfiai utazásban? Fedezd fel a Lavazza történetének legnagyszerűbb naptárait.


1993-2001: A VILÁG FEKETE-FEHÉRBEN

Ennek az időszaknak a naptárai fekete-fehérben készültek, igazi műalkotásnak számító fotókkal, amelyeket az időtlen szépségű portrék jellemeznek.

A fekete-fehér felvételek a formákat, a tömegeket és a tónusokat hangsúlyozzák. A fekete-fehér árnyalatokkal megörökített szerelem, szenvedély és érzékiség a naptár első éveinek közös témái.

Newton, Von Unwerth Scianna, Erwitt csak néhány a mesterek közül, akikre a kiadásokat bízták 1993. és 2001. között. Mi a közös téma? A kávé. Nyilvánvalóan a fekete.

1993 – 1994. HELMUT NEWTON

Két egymást követő évben, 1993-ban és 1994-ben, a Lavazza Helmut Newtont választotta mesternek. Kivételes stílusa tökéletesen visszaadja a kávézás iránti szenvedélyt. Fotói a naptárak hagyományai szerint, a nőt állítják a középpontba, egy olyan nőt, akinek érzékisége a fekete-fehér fotókon a kávé érzékiségét idézi. Magas sarkú cipőben, duzzogó arccal, sötét ruhába öltözött, dohányzóasztalnál ülő lány egy csésze kávéval a kezében néz a fotósra. Egy másik nő, aki határozott és kifinomult, bundába burkolózva, lazán feltárja nagyon mély dekoltázsát a művész előtt.


2000 – ELLIOTT ERWITT

Az új évezred soha nem látott kihívásokat hozott: az emberi kapcsolatokról való beszélgetést és annak tudatosítását követelte meg, hogy a világ néhány évtized alatt miként változott meg teljesen. A hangsúly a női test szépségéről a realisztikusabb témákra helyeződött át, amelyek a főszereplőket a mindennapi életükben, otthonukban, családjukkal együtt mutatják be.


2002-2014: A SZÍNEK ROBBANÁSA

Túláradás, világos színek, eltúlzás. Ennek az évtizednek a naptárai maguk mögött hagyják a feketét és a fehéret, hogy helyet adjanak a színeknek. A stílus olyan, mint egy divatmagazinban, ahol a kávé világa keveredik a báj világával, ami valami egyedit és meglepőt eredményez.

2002-ben LaChapelle jegyezte az első színes Lavazza naptárat, és ezáltal az egyszerű naptár transzverzális képességű kommunikációs eszközzé vált, amely a városi épületek homlokzatain, a televízióban és más kommunikációs csatornákon jelent meg.

2002 - DAVID LA CHAPELLE

David La Chapelle összetéveszthetetlen stílusa a Lavazza 2002. évi naptárával robbant be. Szürreális és ironikus stílusa, valamint élénk, vibráló, telített színei gyakran extravagáns, barokkos képeket eredményeznek, amiért a fotográfia Fellinijeként emlegetik. 


2009 - ANNIE LEIBOVITZ

Annie Leibovitz fotósorozata hét képen keresztül mutatja be az olasz életstílust. Egy látványos utazásra visz bennünket, amely a divat, a művészet, a mozi és a történelem ünneplésével tiszteleg hazánk előtt. Ezt az utazáson egy csésze Lavazza eszpresszó kíséri végig, amely kiváltképpen az olasz életstílus ikonikus megtestesítője a világon. A világ egyik legismertebb és nagyra becsült élő fotóművészének tartott Annie Leibovitz munkássága előtt az Amerikai Kongresszusi Könyvtár a Living Legend kitüntetéssel tisztelgett. Számos rangos nemzetközi díjjal ismerték el hozzájárulását a fotóművészet történetéhez. 


2015 – 2020: FENNTARTHATÓSÁG A KÖZÉPPONTBAN

Ezen évek naptárainak főszereplője a fenntarthatóság. A kávé és a fenntarthatóság párosa 2004 óta áll a Lavazza Alapítvány projektjeinek középpontjában, és 2015 óta ezek a naptárak központi témái is.

Steve McCurry, Denis Rouvre, Ami Vitale, Platoon és JoeyL azok a fotósok, akik a föld megőrzését, az örökölt értékeket, a természet energiáját, valamint az innovációt leképezik, és képeik megosztásával nyíltan civil elkötelezettségre szólítanak fel a kávé származási helyéül szolgáló ökoszisztémák védelme érdekében. Számunkra a Lavazza vállalatnál a terület védelme valójában annak a lehetőségnek a megóvását is jelenti, hogy magas színvonalú természetes termékeket állítsunk elő.

THE EARTH DEFENDERS

Az Earth Defenders (A Föld védelmezői) gazdálkodók, kistermelők és parasztok, akik mindannyian elkötelezettek a terményeik védelme mellett, a kollektív jólétet érintő célokkal. Különböző helyekről származnak, de ugyanazok az elvek vezérlik őket: a Föld tisztelete és védelme, mert hisznek annak értékében.

A Lavazza meg akarta ünnepelni azokat a férfiakat és nőket, legyenek azok idősek vagy fiatalok, valamint a jövő nemzedékeit, akik a Föld védelme iránt elkötelezettek. Ezt úgy tette, hogy arcukat három nemzetközileg elismert fotós felvételein örökítette meg, akik: Steve McCurry, Joey L, Denis Rouvre, és egy naptár trilógiát biztosított nekik 2015. és 2017. között.


2020 - DAVID LA CHAPELLE VISSZATÉRÉSE

2020-ban a Lavazza és LaChapelle útjai ismét keresztezték egymást az "Earth CelebrAction" naptárral, amellyel az embert és a természetet összekötő kapcsolatot szeretnénk ünnepelni, és ugyanígy azt is, hogy miként lehet tenni annak megóvása érdekében

LaChapelle felvételei kifejezik a körülöttünk élő emberekkel és a világgal szembeni felelősségteljes kommunikáció sürgősségét.

Nem meglepő, hogy a decemberre, a naptár utolsó hónapjára választott ige konkrét cselekvés és kívánság:„változtatni”.




2021: A NEW HUMANITY IS BORN (EGY ÚJ EMBERIESSÉG SZÜLETIK)

Egy változó forgatókönyvben - ahol az egyének, közösségek és nemzetek közötti korlátok és távolságtartás szükségessé válik - a Lavazza hidakat épít a művészet egyetemes nyelvén keresztül, életre keltve egy új emberiességet, amely a társadalom olyan alapvető értékein alapul, mint a szolidaritás, a befogadás, a tolerancia és a fenntartható fejlődés

Az Armando Testa reklámügynökség kreatív irányításával 2021 tavaszán megálmodott „The New Humanity 2021” Lavazza művészeti projekt az eredeti művészeti hozzájárulások gyűjteményét kínálja.

A projekt egy magazint tartalmaz hat kulturális nagykövettel és egy naptárat a fotózás 13 mesterével , melyek a humanitás új látásmódját mutatják be, tükrözve nézőpontjukat és stílusukat.



ELJÖTT A CSELEKVÉS IDEJE

A várakozás és az elmélkedés ideje lejárt. Eljött a cselekvés pillanata. És ezzel együtt megérkezett a  2022. évi Lavazza naptár is. 

Az Armando Testa ügynökség kreatív irányítása alatt megálmodott és elkészített  projekt, az „I Can Change the World” a sürgősség üzenetét közvetíti. A nemes ügyek szolgálatában elkötelezett művészek és aktivisták portréin keresztül arra szólítja fel az embereket, hogy azonnal cselekedjenek a pozitív változás érdekében Emmanuel Lubezki, a naptárat jegyző fotós hat olyan művész történetét gyűjtötte össze, akik nap mint nap azért küzdenek, hogy munkájukkal javítsanak a világon. 



Felismerhetjük közöttük az előadóművész Ben Harpert, a francia-svájci művész Saypet, az afgán rapper Sonita Alizadat, a vállalkozó és dizájnerShilpa Yarlagaddat, a tengerbiológusCristina Mittermeiert és az utcai táncos és koreográfusShamell Bellt.


MINDEN NAPTÁR FŐSZEREPLŐJE: EGY CSÉSZE LAVAZZA KÁVÉ

Legyen szó akár gigantikus és szürrealista a műalkotásról, mint LaChapelle-nál, akár űr-témájú műalkotásról, mint Thierry Le Gouès naptárában, a kávéscsésze az első kiadástól kezdve elkíséri a naptárat. A jelenet központi főszereplőjéből a gyönyörű nők mellett cinkossá válik a felvételen, majd fokozatosan megjelenik a legváratlanabb forgatókönyvekben is, de mindvégig a szünet és a vidámság egyetemes szimbóluma marad.

Ügyfélszolgálat

Segítségre van szükséged? Tekintsd meg a GYIK-et, vagy lépj kapcsolatba velünk.