*A Lavazza vállalatnak nem partnere, támogatója vagy szponzora a Nespresso
**A Nescafè®, a Dolce Gusto® és a Melody I külső féltől származó márkák, amelyek nem kapcsolódnak a Luigi Lavazza S.p.A.-hoz.
*A Lavazza vállalatnak nem partnere, támogatója vagy szponzora a Nespresso
**A Nescafè®, a Dolce Gusto® és a Melody I külső féltől származó márkák, amelyek nem kapcsolódnak a Luigi Lavazza S.p.A.-hoz.
*A Lavazza vállalatnak nem partnere, támogatója vagy szponzora a Nespresso
**A Nescafè®, a Dolce Gusto® és a Melody I külső féltől származó márkák, amelyek nem kapcsolódnak a Luigi Lavazza S.p.A.-hoz.
*A Lavazza vállalatnak nem partnere, támogatója vagy szponzora a Nespresso
**A Nescafè®, a Dolce Gusto® és a Melody I külső féltől származó márkák, amelyek nem kapcsolódnak a Luigi Lavazza S.p.A.-hoz.
Fedezd fel a világot a legnagyobb nemzetközi fotósok lencséjén keresztül.
Egy új nézőpont a világra egy fényképezőgép lencséjén keresztül. Ezt jelenti a naptár a Lavazza számára, továbbá így közvetíti a világról alkotott elképzelését a közönség felé 1993 óta.
A Lavazza számára a naptár nem csupán egy eszköz az idő jelölésére, hanem a kortárs világ értelmezésének kulcsa és egy műalkotás is egyben. Éppen ezért évről évre a legjobb nemzetközi fotográfusok vesznek részt a munkában, akiket arra kérünk, hogy osszák meg nézőpontjukat nem csak a Lavazza világáról, hanem általában véve arról a világról, amelyben ma élünk.
A kihívás minden évben az, hogy gyönyörű és időtálló, az adott évet reprezentáló fotók készüljenek.
Készen állsz arra, hogy elmerülj ebben a fotográfiai utazásban? Fedezd fel a Lavazza történetének legnagyszerűbb naptárait.
Ennek az időszaknak a naptárai fekete-fehérben készültek, igazi műalkotásnak számító fotókkal, amelyeket az időtlen szépségű portrék jellemeznek.
A fekete-fehér felvételek a formákat, a tömegeket és a tónusokat hangsúlyozzák. A fekete-fehér árnyalatokkal megörökített szerelem, szenvedély és érzékiség a naptár első éveinek közös témái.
Newton, Von Unwerth Scianna, Erwitt csak néhány a mesterek közül, akikre a kiadásokat bízták 1993. és 2001. között. Mi a közös téma? A kávé. Nyilvánvalóan a fekete.
Két egymást követő évben, 1993-ban és 1994-ben, a Lavazza Helmut Newtont választotta mesternek. Kivételes stílusa tökéletesen visszaadja a kávézás iránti szenvedélyt. Fotói a naptárak hagyományai szerint, a nőt állítják a középpontba, egy olyan nőt, akinek érzékisége a fekete-fehér fotókon a kávé érzékiségét idézi. Magas sarkú cipőben, duzzogó arccal, sötét ruhába öltözött, dohányzóasztalnál ülő lány egy csésze kávéval a kezében néz a fotósra. Egy másik nő, aki határozott és kifinomult, bundába burkolózva, lazán feltárja nagyon mély dekoltázsát a művész előtt.
Az új évezred soha nem látott kihívásokat hozott: az emberi kapcsolatokról való beszélgetést és annak tudatosítását követelte meg, hogy a világ néhány évtized alatt miként változott meg teljesen. A hangsúly a női test szépségéről a realisztikusabb témákra helyeződött át, amelyek a főszereplőket a mindennapi életükben, otthonukban, családjukkal együtt mutatják be.
Túláradás, világos színek, eltúlzás. Ennek az évtizednek a naptárai maguk mögött hagyják a feketét és a fehéret, hogy helyet adjanak a színeknek. A stílus olyan, mint egy divatmagazinban, ahol a kávé világa keveredik a báj világával, ami valami egyedit és meglepőt eredményez.
2002-ben LaChapelle jegyezte az első színes Lavazza naptárat, és ezáltal az egyszerű naptár transzverzális képességű kommunikációs eszközzé vált, amely a városi épületek homlokzatain, a televízióban és más kommunikációs csatornákon jelent meg.
David La Chapelle összetéveszthetetlen stílusa a Lavazza 2002. évi naptárával robbant be. Szürreális és ironikus stílusa, valamint élénk, vibráló, telített színei gyakran extravagáns, barokkos képeket eredményeznek, amiért a fotográfia Fellinijeként emlegetik.
Annie Leibovitz fotósorozata hét képen keresztül mutatja be az olasz életstílust. Egy látványos utazásra visz bennünket, amely a divat, a művészet, a mozi és a történelem ünneplésével tiszteleg hazánk előtt. Ezt az utazáson egy csésze Lavazza eszpresszó kíséri végig, amely kiváltképpen az olasz életstílus ikonikus megtestesítője a világon. A világ egyik legismertebb és nagyra becsült élő fotóművészének tartott Annie Leibovitz munkássága előtt az Amerikai Kongresszusi Könyvtár a Living Legend kitüntetéssel tisztelgett. Számos rangos nemzetközi díjjal ismerték el hozzájárulását a fotóművészet történetéhez.
Ezen évek naptárainak főszereplője a fenntarthatóság. A kávé és a fenntarthatóság párosa 2004 óta áll a Lavazza Alapítvány projektjeinek középpontjában, és 2015 óta ezek a naptárak központi témái is.
Steve McCurry, Denis Rouvre, Ami Vitale, Platoon és JoeyL azok a fotósok, akik a föld megőrzését, az örökölt értékeket, a természet energiáját, valamint az innovációt leképezik, és képeik megosztásával nyíltan civil elkötelezettségre szólítanak fel a kávé származási helyéül szolgáló ökoszisztémák védelme érdekében. Számunkra a Lavazza vállalatnál a terület védelme valójában annak a lehetőségnek a megóvását is jelenti, hogy magas színvonalú természetes termékeket állítsunk elő.
Az Earth Defenders (A Föld védelmezői) gazdálkodók, kistermelők és parasztok, akik mindannyian elkötelezettek a terményeik védelme mellett, a kollektív jólétet érintő célokkal. Különböző helyekről származnak, de ugyanazok az elvek vezérlik őket: a Föld tisztelete és védelme, mert hisznek annak értékében.
A Lavazza meg akarta ünnepelni azokat a férfiakat és nőket, legyenek azok idősek vagy fiatalok, valamint a jövő nemzedékeit, akik a Föld védelme iránt elkötelezettek. Ezt úgy tette, hogy arcukat három nemzetközileg elismert fotós felvételein örökítette meg, akik: Steve McCurry, Joey L, Denis Rouvre, és egy naptár trilógiát biztosított nekik 2015. és 2017. között.
2020-ban a Lavazza és LaChapelle útjai ismét keresztezték egymást az "Earth CelebrAction" naptárral, amellyel az embert és a természetet összekötő kapcsolatot szeretnénk ünnepelni, és ugyanígy azt is, hogy miként lehet tenni annak megóvása érdekében
LaChapelle felvételei kifejezik a körülöttünk élő emberekkel és a világgal szembeni felelősségteljes kommunikáció sürgősségét.
Nem meglepő, hogy a decemberre, a naptár utolsó hónapjára választott ige konkrét cselekvés és kívánság:„változtatni”.
Egy változó forgatókönyvben - ahol az egyének, közösségek és nemzetek közötti korlátok és távolságtartás szükségessé válik - a Lavazza hidakat épít a művészet egyetemes nyelvén keresztül, életre keltve egy új emberiességet, amely a társadalom olyan alapvető értékein alapul, mint a szolidaritás, a befogadás, a tolerancia és a fenntartható fejlődés.
Az Armando Testa reklámügynökség kreatív irányításával 2021 tavaszán megálmodott „The New Humanity 2021” Lavazza művészeti projekt az eredeti művészeti hozzájárulások gyűjteményét kínálja.
A projekt egy magazint tartalmaz hat kulturális nagykövettel és egy naptárat a fotózás 13 mesterével , melyek a humanitás új látásmódját mutatják be, tükrözve nézőpontjukat és stílusukat.
A várakozás és az elmélkedés ideje lejárt. Eljött a cselekvés pillanata. És ezzel együtt megérkezett a 2022. évi Lavazza naptár is.
Az Armando Testa ügynökség kreatív irányítása alatt megálmodott és elkészített projekt, az „I Can Change the World” a sürgősség üzenetét közvetíti. A nemes ügyek szolgálatában elkötelezett művészek és aktivisták portréin keresztül arra szólítja fel az embereket, hogy azonnal cselekedjenek a pozitív változás érdekében . Emmanuel Lubezki, a naptárat jegyző fotós hat olyan művész történetét gyűjtötte össze, akik nap mint nap azért küzdenek, hogy munkájukkal javítsanak a világon.
Felismerhetjük közöttük az előadóművész Ben Harpert, a francia-svájci művész Saypet, az afgán rapper Sonita Alizadat, a vállalkozó és dizájnerShilpa Yarlagaddat, a tengerbiológusCristina Mittermeiert és az utcai táncos és koreográfusShamell Bellt.
Legyen szó akár gigantikus és szürrealista a műalkotásról, mint LaChapelle-nál, akár űr-témájú műalkotásról, mint Thierry Le Gouès naptárában, a kávéscsésze az első kiadástól kezdve elkíséri a naptárat. A jelenet központi főszereplőjéből a gyönyörű nők mellett cinkossá válik a felvételen, majd fokozatosan megjelenik a legváratlanabb forgatókönyvekben is, de mindvégig a szünet és a vidámság egyetemes szimbóluma marad.