*A Lavazza vállalatnak nem partnere, támogatója vagy szponzora a Nespresso
**A Nescafè®, a Dolce Gusto® és a Melody I külső féltől származó márkák, amelyek nem kapcsolódnak a Luigi Lavazza S.p.A.-hoz.
*A Lavazza vállalatnak nem partnere, támogatója vagy szponzora a Nespresso
**A Nescafè®, a Dolce Gusto® és a Melody I külső féltől származó márkák, amelyek nem kapcsolódnak a Luigi Lavazza S.p.A.-hoz.
A szürrealista és hipermodern fotográfus és az általa készített 2020. évi Earth CelebrAction Lavazza naptár
„Hiszek abban, hogy a vizuális nyelvnek ugyanolyan erősnek kell lennie, mint az írott szónak”.
Ezek David LaChapelle, a Lavazza 2020. évi naptárát készítő amerikai művész és fotós szavai.
Az 1963-ban Connecticutban született David LaChapelle a világ egyik legtöbbet publikáló fotográfusává vált, és olyan könyvekből álló antológiával rendelkezik, mint a LaChapelle Land (1996), Hotel LaChapelle (1999), Heaven to Hell (2006), Lost and Found (2017) és a Good News (2017). Ezzel párhuzamosan munkássága zenei videóklipek, filmek és színpadi projektek terén is kiterjedt. A 2005-ös játékfilmje, a Rize 17 országban került a mozikba. Számos képe és filmalkotása a 21. század amerikai kultúrájának ikonikus archetípusává vált.
Az elmúlt 30 év során La Chapelle világszerte galériákban és múzeumokban rendezett kiállításokat, többek között a londoni National Portrait Galleryben és a párizsi Musée D'Orsay-ban, valamint 2019-ben a torinói La Venaria Reale-ban rendezett nagyszabású egyéni kiállításokat, hogy csak néhányat említsünk.
1991-ben a New York Times így fogalmazott: „LaChapelle biztosan hatással lesz egy új generáció munkásságára [...] ugyanúgy, ahogyan Avedon úr úttörő szerepet játszott a ma ismert dolgok nagy részében”.
A Lavazza és LaChapelle első együttműködése 2002-ben történt, amikor a Lavazza felkérte a művészt az aktuális évre vonatkozóan az Espresso & Fun című naptár elkészítésére.
2012-ben a fotóművész egyike volt a The Lavazzers főszereplőinek; amely naptár a fényképezés 12 mesterét ünnepelte.
David LaChapelle és a Lavazza útjai 2020-ban ismét keresztezték egymást, amikor a Lavazza Davidre bízta a 2020-as naptárat, amelyet Hawaiin készített el.
A naptárban szereplő fényképek közül kiemelkedik az Atti Divini kiállításon bemutatott Realize, amely egyszerre jelent felhívást és figyelmeztetést a bolygónk szépségére és kockázatára.
„LaChapelle képes volt értelmezni az általunk nagyon fontosnak tartott értékeket. Megtiszteltetés volt vele dolgozni. Azt próbáltuk hangsúlyozni, mennyire fontos ma visszatalálni a természethez.”
Francesca Lavazza
Earth CelebrAction (A föld tevékeny ünnepe) a címe a Lavazza 2020. évi naptárának, amely az embert a természettel összekötő kapcsolat megünneplését tűzte ki célul, miközben egy sor, a természet védelmét szolgáló akciót szorgalmaz.
A naptár a legjobb eszköz arra, hogy a művészet szépségén keresztül bevonva és inspirálva az embereket, tudatosságot teremtsen és cselekvésre ösztönözze őket.
A David LaChapelle rendkívüli képeit jelző szavak azt hivatottak közvetíteni, hogy sürgősen felelősséget kell vállalnunk a körülöttünk élő emberekért és a világért, amelyben élünk.
Nem véletlen, hogy a decemberre, a naptár utolsó hónapjára választott szó nemcsak törekvés, hanem konkrét cselekvésre való felhívás is: „változtass”.