TÖRTÉNELEM TÖRTÉNELEM

TÖRTÉNELEM

TUDJ MEG TÖBBET

TÖRTÉNETÜNK

 

Mint minden történet, a mi történetünk is az érzelmeken, akadályokon, fontos változásokon, valamint a jövő felé tett lépéseinken alapszik.  

Kezdődjön hát az utazás.


Az egész 1895-ben kezdődött, amikor Luigi Lavazza megnyitotta az első Lavazza-üzletet a torinói Via San Tommasón. 

Egy rendkívül innovatív és kezdeményező szellemű ember volt, aki szenvedélyesen szerette a munkáját. 

Tudod, hogyan születtek meg a Lavazza kávékeverékek? Luigi felfedezte a különböző kávék származási helyének jellemzőit és a kávébab fajták jellegzetességeit, és tanulmányozta a keverékek készítésének művészetét, hogy megfeleljen a vásárlók igényeinek. 

Majd egy brazíliai utazást követően meglátta a kávéban rejlő lehetőséget egy változásokkal teli időszakban. 

A ma ismert Lavazza-kávék a világ különböző részeiről származó kávék kombinálásának - Luigi munkájának - az eredményei.

Ahogy az üzlet felvirágzott, Luigi megalapította a Luigi Lavazza SpA vállalatot 1927-ben.

1927 – EGY ÜZLETBŐL KISVÁLLALKOZÁS LETT


A Luigi Lavazza vállalat tagjai: Luigi Lavazza, felesége, Emilia és gyermekeik, Maria, Marió, valamint Giuseppe, más néven Beppe. Abban az időben a vállalat 1,5 millió líra tőkével rendelkezett.  

Ezekben az években Lavazza bevezette a Pergamint, a két réteg papírból álló csomagolást, amely megőrzi a kávé teljes ízét. Ez volt a tökéletes csomagolás a családok számára, akik nagy mennyiségű kávét szerettek volna vásárolni, és az első lépés a Lavazza csomagoláshoz, mellyel napjainkban is találkozhatunk. 

1947 – LAVAZZA: A MÁSODIK VILÁGHÁBORÚ UTÁNI ÚJJÁSZÜLETÉS ÉVEI


Olaszország 1946-ban köztársasággá vált; Lavazza pedig túlélte a háborút és a kávéembargó éveit.  

1947-ben napvilágot látott az első Lavazza logó, amelyet az Aerostudio Borghi tervezett Milánóban. A középső „A” betű nagyobb volt a többinél, amely máig ikonikus dizájnelem maradt.

1955 – A LEGENDÁS „LAVAZZA KÁVÉKEVERÉK” MEGJELENÉSE


Emilio Lavazza, Beppe fia 1955-ben lépett be a cégbe innovatív ötleteivel, amelyek beindították a legendás „Lavazza kávékeverék” szárnyalását. 

A „Lavazza Paradiso in tazza” kávékeverék első szlogenje megjelent az újságokban és rádióban is sugározták.

1957 – A LAVAZZA OLASZORSZÁG LEGNAGYOBB VÁLLALATÁVÁ VÁLT


Olaszországban a teljes gazdasági fellendülés idején Beppe és Pericle megkezdi az ipari méretű gyártást. 

Ebben az időszakban a Lavazza Olaszország legnagyobb vállalata lesz a kávé üzletágban, ezt a helyét a mai napig tartja, és lassan egész Európában vezető szerephez jut.

1959-ben, a Turin Salone del Mobile idején a Lavazza bemutatta első mobil kávézóját, melyet Boneschitervezett: új és eredeti módját mutatta meg a kávéink népszerűsítésének, és lehetővé tette, hogy az emberek a szabadban is kávézhassanak.

A Lavazza ipari méretű növekedése folytatódott Európa legnagyobb pörkölő gyártóüzemének megnyitásával 1965-ben Settimo Torinesse városában.

1971 – A LAVAZZA RÁTALÁL A VÁLSÁG LEGYŐZÉSÉNEK ÚJ ÚTJÁRA


Az 1970-es évek nehéz időszak volt az olasz gazdaság számára, de a Lavazza ezt nem érezte meg. Új módszereket talált a válság leküzdésére, valamint tanulmányokat és kutatásokat folytatott, hogy az innováció szellemében haladjon tovább.

A Qualità Rossa kávékeverék új vákuumcsomagolásban érkezett meg az üzletek polcaira, amely így megőrizte a kávé ízének és aromájának egységességét. 

Amikor megjelent a „színes” televízió, Nino Manfredi lett a Lavazza arca 1977-ben és ő maradt nagykövetünk 16 éven keresztül. 

A 80-as évek – A LAVAZZA VILÁGSZERTE MEGJELENIK A MUNKAHELYEKEN


A Lavazza 1982-ben megnyitotta első Olaszországon kívüli székhelyét a párizsi Vincennes-ben. 

Az első külföldi leányvállalatának megalakulását követően 1987-ben megalapították a Lavazza Deutschland GmbH-t Frankfurtban, melyet a Lavazza Kaffee követett 1988-ban Bécsben, majd a Lavazza Premium Coffee Corp 1989-ben New York City-ben, végül a Lavazza Coffee UK LTD 1990-ben Londonban.

Ezekben az években Emilio Lavazza volt az European Federation of Roasted Coffee Associations (EUCA) elnöke, és a vállalat egész Európát hazai piacnak kezdte tekinteni.

Mindeközben a Lavazza reklámozása szintén nemzetközivé vált, megkezdték az első kampányokat külföldi tévékben és újságokban. Kommunikációs stratégiánkban az olasz hitelességet a prémium kávékkal kapcsoltuk össze már a kezdetektől.

A 90-es évek – A LAVAZZA SZENVEDÉLYE ÚJ KIFEJEZÉSI ESZKÖZÖKET TALÁL


Emilio Lavazza a művészet és tervezés iránti szenvedélyét Beppe Lavazzától örökölte, és 1995-ben Armando Testához fűződő barátsága és együttműködése révén megalkották a Lavazza ötödik logóját. 

A Bourbon és Suerte márkák megszerzése után a Lavazza 1992-ben piacra dobta a Gualtiero Marchesi keveréket. Ez volt az első lépés a híres séfekkel történő folyamatos együttműködés felé.  

1993-ban született meg az első Lavazza Naptár. Ez egy olyan projekt, amely Giuseppe Lavazza és Helmut Newtonközötti együttműködéssel kezdődött. A fekete-fehér, Párizsban és Monte Carlóban készült képekkel a naptár jól tükrözte a torinói székhelyű vállalat és a kávé közötti szoros köteléket. 

2004 – A LAVAZZA ELKÖTELEZTE MAGÁT A TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS FELÉ


A Giuseppe e Pericle Lavazza Foundation egy nonprofit szervezetet, amelynek küldetése, hogy javítsa az életkörülményeket a kávétermelő országokban. 

Ugyanebben az évben elindult a¡Tierra!, a kávékeverék, mely a vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettségének középpontjában áll.

Ezzel a fontos kezdeményezéssel a Lavazza fokozatosan javította több mint 3000 mezőgazdasági termelő életkörülményét nyolc országban, ösztönözve a gazdasági növekedést, növelve az életszínvonalat, új, fenntarthatóbb és jövedelmezőbb mezőgazdasági technológiákat bevezetve.

Steve McCurry fotóriportot készített a projektről, mely Hondurasban, Kolumbiában és Peruban kezdődött, de mára már hat országot érint.

2012 – A FENNTARTHATÓSÁGI JELENTÉS KONKRÉT EREDMÉNYEKKEL SZOLGÁLT


2012-ben a vállalat elkötelezte magát a fenntarthatóság és az  Életciklus elemzés módszerének használata iránt, elkezdte néhány kulcsfontosságú termék és szolgáltatás környezeti teljesítményének értékelését, mely magába foglalja többek között az alábbiakat:

  • Nyersanyagok
  • A származási országok és az olasz gyárak kávéfeldolgozási módszerei
  • Csomagolás
  • Kávéfőzők
  • A nyersanyagok és késztermékek szállításának módszerei
  • A használt termékek ártalmatlanítása.

A Lavazza elindítja aLavazza ¡Tierra! projektet. Ez a projekt Brazíliára, Indiára, Perura és Tanzániára is kiterjed, egyre több vidéki gazdát és közösséget bevonva. 

2015 – A LAVAZZA MEGÜNNEPLI 120. ÉVFORDULÓJÁT


2015-ben azolasz eszpresszó eljutott a Nemzetközi Űrállomásra. Az Olasz Űrügynökséggel (ASI) karöltve a Lavazza és az Argotec megalkotta az ISSpressót, az első űrben használható kávéfőzőt. Ez egy álom megvalósulása volt a Thierry Le Gouès alkotta 2004-es naptár óta, ahol ő már ábrázolta a kávét az űrben.

A Slow Foodal együtt készített és a Steve McCurry által tervezett 2015-ös naptár egy fotográfiai utazás a Föld védelmezőinek napi hőstetteit bemutató történetek körül: 12 portré olyan nőkről és a férfiakról, akik minden nap bátran, büszkén és odaadóan védelmezik projektjeiket Afrikában.  

Lavazza első fenntarthatósági jelentésének megjelenésével a Csoport bevezette integrált CSR megközelítését az összes üzleti területre kiterjesztve 2015-ben. Ekkor történt az is, hogy a Lavazza elkezdte az arabika kávé génállományának kutatását.

2016 – A LAVAZZA FRANCIAORSZÁG FELÉ TERJESZKEDIK


2016-ban a Lavazza megvásárolja a Carte Noire-t, a francia kávé kiskereskedelem piacvezetőjét és integrálja a Lavérune gyártóüzemet. Ennek eredményeként Franciaország a Lavazza Csoport második legfontosabb piaca lett Olaszország után.

2017 – A LAVAZZA A B2B SZEKTOR FELÉ TERJESZKEDIK


2017-ben a Lavazza megnyitja az első Lavazza Flagship Store üzletét a Piazza San Fedele-ben, Milánóban.

Ekkor a Lavazza még tovább terjeszkedik és számos nemzetközi vállalatot felvásárol a kávé szektorban.  Elsőként az észak-amerikai bio kávé szektor vezető vállalatát, a kanadai Kicking Horse Coffe-t, majd az OCS szektorban aktív francia vállalatot, az Espresso Service Proximité-t, s végül a kiszállításra és a kapszulás eszpresszó rendszerekre specializálódott olasz vállalatot, a Nims-t vásárolja meg. 

Ugyanebben az évben‎ a Lavazza Csoport hozzálátott az Invermere gyártóüzem integrációjához, és hivatalosan vállalta az ENSZ Agenda 2030 által megfogalmazott 17 fenntartható fejlődési célkitűzés betartását.

2018 – A LAVAZZA TOVÁBB NÖVEKSZIK OLASZORSZÁGBAN ÉS A TENGEREN TÚLON


2018 áprilisában  felavatták az új Nuvola Lavazza-központot. A Lavazza szülővárosában, Torinóban található épület a mai napig a Csoport globális jelentőségének fizikai megtestesülése.

Ugyanebben az évben a Lavazza megvásárolja az ausztrál a Blue Pod Coffee Co. vállalatot, amely az eszpresszó rendszerek OCS csatornán keresztül történő értékesítésére specializálódott, valamint a Mars Drinks üzletágat, melyet ma Lavazza Professional néven ismerünk. A Flavia és Klix rendszereinek köszönhetően az utóbbi vállalkozás továbbra is jelentős üzleti pozíciót foglal el az OCS és kávé automata szektorban az Egyesült Államokban, Európában és Japánban. 

A felvásárlások eredményeként a Lavazza termelési rendszere tovább terjeszkedik a gyártó üzemek felé az Egyesült Királyságban Basingstoke-ban és az Egyesült államokban Westchesterben.

2019 - A LAVAZZA MEGHATÁROZÓ GLOBÁLIS CSOPORTTÁ ALAKUL

Az Olaszországon kívül 70%-os forgalmat generáló Lavazza 2019-es pénzügyi mérlege alapján a történelemben egyedülálló eredményeket tudhat magáénak: bevétele 18%-kal 2,2 milliárd euróra nőtt, nettó nyeresége pedig 45%-os növekedést mutat.  


2020 - A LAVAZZA ELINDUL A KARBONSEMLEGESSÉG ÚTJÁN


A Yum Cina-val karöltve 2020-ban a Lavazza felavatta az első Lavazza Flagship Store üzletét Sanghajban, Kínában.  

A Lavazza Csoport a „Roadmap to Zero” 2020-as elindításával is megerősítette környezeti fenntarthatósági stratégiáját annak érdekében, hogy semlegesítse ökológiai lábnyomát 2030-ig. 

2021 – EGY KIS KÉZMŰVES ÜZLETBŐL IPARI ÓRIÁS LETT


Miközben ugyanazokat az értékeket őrzi, mint a kis kávézó, amely több mint egy évszázada nyílt meg Torinó történelmi belvárosában, a Lavazza Csoportnak jelenleg több mint 4000 munkatársa van világszerte, 6 országban összesen 9 gyártóüzemmel rendelkezik és több mint 140 országba exportál.

Ügyfélszolgálat

Segítségre van szükséged? Tekintsd meg a GYIK-et, vagy lépj kapcsolatba velünk.