Mint minden történet, a mi történetünk is az érzelmeken, akadályokon, fontos változásokon, valamint a jövő felé tett lépéseinken alapszik.
Kezdődjön hát az utazás.
Az egész 1895-ben kezdődött, amikor Luigi Lavazza megnyitotta az első Lavazza-üzletet a torinói Via San Tommasón.
Egy rendkívül innovatív és kezdeményező szellemű ember volt, aki szenvedélyesen szerette a munkáját.
Tudod, hogyan születtek meg a Lavazza kávékeverékek? Luigi felfedezte a különböző kávék származási helyének jellemzőit és a kávébab fajták jellegzetességeit, és tanulmányozta a keverékek készítésének művészetét, hogy megfeleljen a vásárlók igényeinek.
Majd egy brazíliai utazást követően meglátta a kávéban rejlő lehetőséget egy változásokkal teli időszakban.
A ma ismert Lavazza-kávék a világ különböző részeiről származó kávék kombinálásának - Luigi munkájának - az eredményei.
Ahogy az üzlet felvirágzott, Luigi megalapította a Luigi Lavazza SpA vállalatot 1927-ben.
A Luigi Lavazza vállalat tagjai: Luigi Lavazza, felesége, Emilia és gyermekeik, Maria, Marió, valamint Giuseppe, más néven Beppe. Abban az időben a vállalat 1,5 millió líra tőkével rendelkezett.
Ezekben az években Lavazza bevezette a Pergamint, a két réteg papírból álló csomagolást, amely megőrzi a kávé teljes ízét. Ez volt a tökéletes csomagolás a családok számára, akik nagy mennyiségű kávét szerettek volna vásárolni, és az első lépés a Lavazza csomagoláshoz, mellyel napjainkban is találkozhatunk.
Olaszország 1946-ban köztársasággá vált; Lavazza pedig túlélte a háborút és a kávéembargó éveit.
1947-ben napvilágot látott az első Lavazza logó, amelyet az Aerostudio Borghi tervezett Milánóban. A középső „A” betű nagyobb volt a többinél, amely máig ikonikus dizájnelem maradt.
Emilio Lavazza, Beppe fia 1955-ben lépett be a cégbe innovatív ötleteivel, amelyek beindították a legendás „Lavazza kávékeverék” szárnyalását.
A „Lavazza Paradiso in tazza” kávékeverék első szlogenje megjelent az újságokban és rádióban is sugározták.
Olaszországban a teljes gazdasági fellendülés idején Beppe és Pericle megkezdi az ipari méretű gyártást.
Ebben az időszakban a Lavazza Olaszország legnagyobb vállalata lesz a kávé üzletágban, ezt a helyét a mai napig tartja, és lassan egész Európában vezető szerephez jut.
1959-ben, a Turin Salone del Mobile idején a Lavazza bemutatta első mobil kávézóját, melyet Boneschitervezett: új és eredeti módját mutatta meg a kávéink népszerűsítésének, és lehetővé tette, hogy az emberek a szabadban is kávézhassanak.
A Lavazza ipari méretű növekedése folytatódott Európa legnagyobb pörkölő gyártóüzemének megnyitásával 1965-ben Settimo Torinesse városában.
Az 1970-es évek nehéz időszak volt az olasz gazdaság számára, de a Lavazza ezt nem érezte meg. Új módszereket talált a válság leküzdésére, valamint tanulmányokat és kutatásokat folytatott, hogy az innováció szellemében haladjon tovább.
A Qualità Rossa kávékeverék új vákuumcsomagolásban érkezett meg az üzletek polcaira, amely így megőrizte a kávé ízének és aromájának egységességét.
Amikor megjelent a „színes” televízió, Nino Manfredi lett a Lavazza arca 1977-ben és ő maradt nagykövetünk 16 éven keresztül.
A Lavazza 1982-ben megnyitotta első Olaszországon kívüli székhelyét a párizsi Vincennes-ben.
Az első külföldi leányvállalatának megalakulását követően 1987-ben megalapították a Lavazza Deutschland GmbH-t Frankfurtban, melyet a Lavazza Kaffee követett 1988-ban Bécsben, majd a Lavazza Premium Coffee Corp 1989-ben New York City-ben, végül a Lavazza Coffee UK LTD 1990-ben Londonban.
Ezekben az években Emilio Lavazza volt az European Federation of Roasted Coffee Associations (EUCA) elnöke, és a vállalat egész Európát hazai piacnak kezdte tekinteni.
Mindeközben a Lavazza reklámozása szintén nemzetközivé vált, megkezdték az első kampányokat külföldi tévékben és újságokban. Kommunikációs stratégiánkban az olasz hitelességet a prémium kávékkal kapcsoltuk össze már a kezdetektől.
Emilio Lavazza a művészet és tervezés iránti szenvedélyét Beppe Lavazzától örökölte, és 1995-ben Armando Testához fűződő barátsága és együttműködése révén megalkották a Lavazza ötödik logóját.
A Bourbon és Suerte márkák megszerzése után a Lavazza 1992-ben piacra dobta a Gualtiero Marchesi keveréket. Ez volt az első lépés a híres séfekkel történő folyamatos együttműködés felé.
1993-ban született meg az első Lavazza Naptár. Ez egy olyan projekt, amely Giuseppe Lavazza és Helmut Newtonközötti együttműködéssel kezdődött. A fekete-fehér, Párizsban és Monte Carlóban készült képekkel a naptár jól tükrözte a torinói székhelyű vállalat és a kávé közötti szoros köteléket.
A Giuseppe e Pericle Lavazza Foundation egy nonprofit szervezetet, amelynek küldetése, hogy javítsa az életkörülményeket a kávétermelő országokban.
Ugyanebben az évben elindult a¡Tierra!, a kávékeverék, mely a vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettségének középpontjában áll.
Ezzel a fontos kezdeményezéssel a Lavazza fokozatosan javította több mint 3000 mezőgazdasági termelő életkörülményét nyolc országban, ösztönözve a gazdasági növekedést, növelve az életszínvonalat, új, fenntarthatóbb és jövedelmezőbb mezőgazdasági technológiákat bevezetve.
Steve McCurry fotóriportot készített a projektről, mely Hondurasban, Kolumbiában és Peruban kezdődött, de mára már hat országot érint.
2012-ben a vállalat elkötelezte magát a fenntarthatóság és az Életciklus elemzés módszerének használata iránt, elkezdte néhány kulcsfontosságú termék és szolgáltatás környezeti teljesítményének értékelését, mely magába foglalja többek között az alábbiakat:
A Lavazza elindítja aLavazza ¡Tierra! projektet. Ez a projekt Brazíliára, Indiára, Perura és Tanzániára is kiterjed, egyre több vidéki gazdát és közösséget bevonva.
2015-ben azolasz eszpresszó eljutott a Nemzetközi Űrállomásra. Az Olasz Űrügynökséggel (ASI) karöltve a Lavazza és az Argotec megalkotta az ISSpressót, az első űrben használható kávéfőzőt. Ez egy álom megvalósulása volt a Thierry Le Gouès alkotta 2004-es naptár óta, ahol ő már ábrázolta a kávét az űrben.
A Slow Foodal együtt készített és a Steve McCurry által tervezett 2015-ös naptár egy fotográfiai utazás a Föld védelmezőinek napi hőstetteit bemutató történetek körül: 12 portré olyan nőkről és a férfiakról, akik minden nap bátran, büszkén és odaadóan védelmezik projektjeiket Afrikában.
A Lavazza első fenntarthatósági jelentésének megjelenésével a Csoport bevezette integrált CSR megközelítését az összes üzleti területre kiterjesztve 2015-ben. Ekkor történt az is, hogy a Lavazza elkezdte az arabika kávé génállományának kutatását.
2016-ban a Lavazza megvásárolja a Carte Noire-t, a francia kávé kiskereskedelem piacvezetőjét és integrálja a Lavérune gyártóüzemet. Ennek eredményeként Franciaország a Lavazza Csoport második legfontosabb piaca lett Olaszország után.
2017-ben a Lavazza megnyitja az első Lavazza Flagship Store üzletét a Piazza San Fedele-ben, Milánóban.
Ekkor a Lavazza még tovább terjeszkedik és számos nemzetközi vállalatot felvásárol a kávé szektorban. Elsőként az észak-amerikai bio kávé szektor vezető vállalatát, a kanadai Kicking Horse Coffe-t, majd az OCS szektorban aktív francia vállalatot, az Espresso Service Proximité-t, s végül a kiszállításra és a kapszulás eszpresszó rendszerekre specializálódott olasz vállalatot, a Nims-t vásárolja meg.
Ugyanebben az évben a Lavazza Csoport hozzálátott az Invermere gyártóüzem integrációjához, és hivatalosan vállalta az ENSZ Agenda 2030 által megfogalmazott 17 fenntartható fejlődési célkitűzés betartását.
2018 áprilisában felavatták az új Nuvola Lavazza-központot. A Lavazza szülővárosában, Torinóban található épület a mai napig a Csoport globális jelentőségének fizikai megtestesülése.
Ugyanebben az évben a Lavazza megvásárolja az ausztrál a Blue Pod Coffee Co. vállalatot, amely az eszpresszó rendszerek OCS csatornán keresztül történő értékesítésére specializálódott, valamint a Mars Drinks üzletágat, melyet ma Lavazza Professional néven ismerünk. A Flavia és Klix rendszereinek köszönhetően az utóbbi vállalkozás továbbra is jelentős üzleti pozíciót foglal el az OCS és kávé automata szektorban az Egyesült Államokban, Európában és Japánban.
A felvásárlások eredményeként a Lavazza termelési rendszere tovább terjeszkedik a gyártó üzemek felé az Egyesült Királyságban Basingstoke-ban és az Egyesült államokban Westchesterben.
Az Olaszországon kívül 70%-os forgalmat generáló Lavazza 2019-es pénzügyi mérlege alapján a történelemben egyedülálló eredményeket tudhat magáénak: bevétele 18%-kal 2,2 milliárd euróra nőtt, nettó nyeresége pedig 45%-os növekedést mutat.
A Yum Cina-val karöltve 2020-ban a Lavazza felavatta az első Lavazza Flagship Store üzletét Sanghajban, Kínában.
A Lavazza Csoport a „Roadmap to Zero” 2020-as elindításával is megerősítette környezeti fenntarthatósági stratégiáját annak érdekében, hogy semlegesítse ökológiai lábnyomát 2030-ig.
Miközben ugyanazokat az értékeket őrzi, mint a kis kávézó, amely több mint egy évszázada nyílt meg Torinó történelmi belvárosában, a Lavazza Csoportnak jelenleg több mint 4000 munkatársa van világszerte, 6 országban összesen 9 gyártóüzemmel rendelkezik és több mint 140 országba exportál.