Back
TERMÉKEK
COLLECTIONS
KÁVÉ

*A Lavazza vállalatnak nem partnere, támogatója vagy szponzora a Nespresso

**A Nescafè®, a Dolce Gusto® és a Melody I külső féltől származó márkák, amelyek nem kapcsolódnak a Luigi Lavazza S.p.A.-hoz.

LAVAZZA STORIES
alt alt

Történetek a Lavazza Coffee Study Programjáról

Inspiráló történetek az újjászületésről a fenntartható kávé világában, Torinótól a Dominikai Köztársaságig.

A Lavazza-csapat 5 perc

Lehetséges-e úgy termeszteni, betakarítani és pörkölni a kávét, hogy a környezetet és a közösséget is tiszteletben tartsuk? Rebecca, Jia, Kanika és Stuart diákok tudják a választ!

Mi a Lavazza Coffee Study Programja?

A Coffee Study Program tökéletesen példázza a Lavazza elkötelezettségét a föld iránt, ahol a kávénk terem, a gazdálkodók iránt, akik termesztik, és a gyártási eljárásban részt vevő helyi szervezetek iránt.

A Lavazza Coffee Study Program főszereplőiként négy diák indult el egy expedícióra, hogy felfedezze a fenntartható kávé világát.

Lássuk, mit tudott meg ez a négy diák az expedíciója során.

REBECCA SZEMÉVEL

A mezőgazdaságra és környezetvédelmi politikára összpontosító hallgatóként Rebecca azt hitte, hogy világos elképzelése van arról, milyenek a gazdálkodó közösségek. Amikor azonban csatlakozott a Dominikai Köztársaság délkeleti részén fekvő Neiba város gazdálkodóihoz, ez az elképzelés árnyaltabbá vált.

Neibában a közösség azt jelenti, hogy minden egyes tag részt vesz, és ismeretekkel rendelkezik a kávéról - a termesztés és a gondozás módjától kezdve odáig, hogy mely részeit kell eldobni, és hogy mitől lesz jó kávé.

A közösséggel töltött idő alatt Rebecca három fontos felismerésre jutott: egyrészt a közösségnek támogatásra és eszközökre van szüksége a boldoguláshoz; másrészt a munkájuk a puszta foglalkoztatásnál és termelésnél többről, a megerősítésről szól; harmadrészt pedig az teszi őket olyan sikeressé, hogy a kávéjuk minősége, nem pedig mennyisége iránt vállalnak fel együttműködő elkötelezettséget.

HOGYAN TERVEZI A LAVAZZA ÉS REBECCA, HOGY MEGERŐSÍTI EZEKET A KÖZÖSSÉGEKET?

Rebecca örömmel látta, hogy a Lavazza Alapítvány mennyi mindent tesz e közösségek támogatására. Azzal, hogy a mezőgazdasági berendezések finanszírozásának támogatásával kezdik, amelyek lehetővé teszik, hogy ezek a közösségek jobban feldolgozzák a kávébabot és elérjék a globális piacokat, mind Rebecca, mind a Lavazza reméli, hogy segítenek továbbvinni a kávétermelő közösségek örökségét és javítani a kávé minőségét az egész világon.

KANIKA SZEMÉVEL

Kanika számára az utazás a Lavazza torinói otthonában kezdődött. Utazása során a kávétermesztés eredetét kutatta, egészen a karibi kávéültetvényekig eljutva.

A Lavazza szülővárosában Kanikát lenyűgözte a kávé élménye: „A torinói kávékultúra különleges” - mondta - „Itt az emberek a kávézás pillanatait megélik, és a kávét nem egyszerű energiabombaként használják.”

A Lavazza-nál a kávé több, mint puszta termék. A kávé az előállításának minden egyes lépése során, a termeléstől a fogyasztásig, emberek és közösségek életének részét képezi világszerte. A Lavazza eszközökkel, beruházásokkal és képzéssekkel támogatja a kávétermesztőket, függetlenül attól, hogy a későbbiekben üzleti partnerekké válnak-e vagy sem.

KULCSFONTOSSÁGÚ ÉRTÉK A LAVAZZA ÉS KANIKA SZÁMÁRA IS

Kanika kellemesen meglepődött, amikor felismerte, hogy a CSR (vállalati társadalmi felelősségvállalás) egy kulcsfontosságú érték, amelyre a márka összpontosít. A Lavazzánál nem pusztán pénzt fektettek be ezekbe a közösségekbe, hanem – Kanikához hasonlóan – a szívüket is beleadták abba, amit csinálnak.

STUART SZEMÉVEL

A kávé központi helyet foglal el Stuart családjában. Ugandába visszatérve csatlakozott nagymamájához az ültetvényen, és mellette dolgozott.  

A Coffee Study Program keretein belül a Dominikai Köztársaságban töltött idő alatt Stuart új szemszögből ismerte meg a kávétermesztést – egy olyan perspektívából, amelyre először egy hegy megmászásával tett szert.

„Ahonnan én jövök, ott kávét termesztünk – a nagymamámmal együtt. De mi sík területen tesszük ezt. Azt látni, hogy a hegyekben is lehet termeszteni, meglepő volt számomra.”

Stuart új látásmódját nem csak a hegy puszta magasságának köszönheti. A jelen vizsgálatakor

Stuart feltette magának a kérdést: „Vajon milyen szerepet játszhatnak a fiatalok a kávétermesztésben?” A válasz egyszerű: kövesd az apádat.

Amikor a fiatal generációk a szüleiktől tanulják meg a kávétermesztés, -szedés és -feldolgozás tudományát, lefektetik saját jövőjük alapjait – egy olyan vállalkozást létrehozva ezzel, amely a gazdaság és a környezet szempontjából egyaránt életképes. „A kávé egy nemzedékeken átívelő termék. Szépnek találom, ahogy a családok összefognak egy nagyobb célhoz való hozzájárulás érdekében.” – mondta Stuart.

MILYEN MÓDON REMÉLI STUART ÉS A LAVAZZA, HOGY VÁLTOZÁST HOZHAT?

Stuart úgy látja, hogy a Coffee Study Programban való részvételével egy nagy változás részese lehet. A Lavazza-val együtt az a célja, hogy a közösségeket ellássa minden szükséges eszközzel ahhoz, hogy szembenézzenek a mai klímaváltozás kihívásaival.

JIA SZEMÉVEL

Jia Yi, a Nemzetközi Fejlesztés fiatal hallgatója felbecsülhetetlen lehetőséget kapott, hogy a Dominikai Köztársaságban járva találkozhasson azokkal a szervezetekkel, amelyek megpróbálnak egy tisztességes és megélhetést biztosító kávépiacot létrehozni.  

A Lavazza Alapítványhoz hasonló vállalatokkal együtt olyan szervezetek jöttek létre, mint a CONCAFED (Confederacion Cafetalera Dominicana) és a CODOCAFE (Consejo Dominicano del Cafe), hogy a kávétermelőket erősítsék, hallathassák hangjukat, és közös tereket teremtsenek a párbeszédhez.

Jia Yi számára egyértelmű volt, hogy ezek a szervezetek világos példát mutatnak arra, hogy az összefogás hogyan segíthet a gazdák ellenálló képességének támogatásában. „A Confederation önállóan is erős, de a nem kormányzati szervezetekkel és az olyan szervezetekkel együtt, mint a Lavazza Alapítvány, még erősebbé válik.” - nyilatkozta Jia Yi.

MIÉRT DÖNTÖTT ÚGY A LAVAZZA ÉS JIA, HOGY A JELENRE KONCENTRÁLNAK?

Jia Yi számára világossá vált, hogy az igazi erő a kollektivitásban rejlik. A Lavazza Alapítvánnyal való együttműködéssel az a célja, hogy nagy változásokat érjen el azáltal, hogy jobb döntéseket hoz az élet apró dolgaiban, például az olyan mindennapi döntéseinkben, amelyeket a mindennapi rutinjaink során hozunk.

Ügyfélszolgálat

Segítségre van szükséged? Tekintsd meg a GYIK-et, vagy lépj kapcsolatba velünk.