A kávé kultúrája a család kultúrájáért
A kihívás

A robusta kávé szülőföldje, Uganda rendelkezik a világ legfiatalabb lakosságával, hiszen lakosságának 78%-a 30 év alatti.

Körülbelül másfél millió család támaszkodik a kávétermesztésre fő jövedelemforrásként. A gyenge termés és az olyan kulcsfontosságú szolgáltatások, mint például a tranzakció-kezelés hiánya miatt a keresetek továbbra is nagyon alacsonyak a lehetőségekhez képest, csakúgy, mint a termék piaci versenyképességéhez viszonyítva. Ezen túlmenően a nők munkájának negatív megítélésével kapcsolatos kulturális probléma hozzájárul az erőforrások nem hatékony kezeléséhez a család szintjén.

A célkitűzések
8.000 gazda és családjaik szakmai fejlődésének támogatása.

A kávészektor versenyképességének növelése a termelők szakképzésén keresztül.
A megoldás

A Lavazza Alapítvány részt vesz az International Coffee Partners egy projektjében, amelynek köszönhetően mintegy 10.000 gazda számára biztosít képzést az optimális mezőgazdasági gyakorlatról.

Elősegíti továbbá a piachoz való hozzáférést a szerződéses hatalom marketingje és növekedése révén.

A projekt a nemek közötti diszkrimináció problémájával is foglalkozik: ehhez olyan tevékenységekre is sor kerül, amelyek célja a nők szerepének erősítése, valamint a családjaik bevonása, hogy megértsék az együttműködés fontosságát a családi kapcsolatok során.