A csoport a külföldi piacokon is jelentős növekedéssel büszkélkedhet, 60,3%-os forgalommal (2015-ben 52,8% volt), különösen a franciaországi hozzájárulásnak köszönhetően. A Carte Noire felvásárlását követően az ország, amely 1982-ben a Lavazza első nemzetközi terjeszkedését képviselte, most a második legnagyobb ország Olaszország után 500 munkavállalóval és akkora forgalommal, amely jelenleg (2016) a csoport teljes nyereségének 20%-át képezi.
„2016 rendkívüli év volt a Lavazza számára. A Carte Noire megszerzésével elindítottuk a csoport nemzetközi fejlesztési stratégiáját, amelynek célja a függetlenségünk és versenyképességünk globális szintű erősítése” – mondja Antonio Baravalle, a Lavazza vezérigazgatója. „Az eredmények megerősítik a két vállalat közötti integráció teljes sikerét a közös értékeinkből, a kiválóság megosztásából, valamint a kiskereskedelmi piac és a hazai fogyasztás közötti erős kiegészítő jellegéből adódóan. 2017-ben is szeretnénk folytatni a tökéletes integrációra irányuló törekvésünket, hogy mi legyünk az egyik legfontosabb szereplője a kávé világának, megtartva prémium olasz termelői hírnevünket. A piacnagyobb szervezeti növekedési kapacitásával 2020-ra 2,2 milliárd euró összegű árbevételre számítunk.”
A működési bevétel (EBIT) összesen 61,7 millió euró volt, amely 34,1%-os növekedést jelent az előző évi 46 millió euró összegű bevételhez képest. Az eladások százalékos előfordulását tekintve a különbség az előző évhez képest továbbra is lényeges. Ugyanazon EBIT-paramétereket használva a 2016-os évben több mint 54%-os növekedést tudhatunk magunkénak az előző évhez képest.
A 2016-os, összesen 82,2 millió eurós nyereség a 2015-ös év nyereségével nem hasonlítható össze, mivel az utóbbi esetében a 822,8 millió eurós tőkenyereség jelentősen megnövelte az összeget a Keurig Green Mountain-részvényeladásnak köszönhetően.
A nettó pénzügyi egyenleg 687,5 millió euró volt (2015-ben 1351 euró).
A Lavazza megőrizte vezető pozícióját az olasz piacon, 41%-ra növelve részesedését annak ellenére, hogy a kávé fogyasztása három egymást követő évben csökkent. Különösen az új termékportfolió és a különböző vásárlótípusok egyértelmű termékszegmentációs stratégiája tette lehetővé a fontos újítások megvalósítását mind Olaszország, mind pedig a világ trendjeivel összhangban.
A Carte Noire felvásárlásával a Lavérune, francia gyártóüzem csatakozott a Lavazza Group iparági rendszeréhez. Ezáltal egyesítve az olaszországi Settimo Torinesét és Gattinarát egyik fő központként, ahol a Lavazza Group termékeit gyártják. A teljes üzem egy 16 millió euró összegű beruházás keretein belül került átalakításra, modernebbé és nyitottá téve az üzemet a jövőbeni high-tech termékvonal-fejlesztésekre.
„Egy olyan cég vagyunk, amelyik szeret az »örökségéről« beszélni, de határozott jövőképpel és a kitűnőség iránti vággyal is rendelkezünk. Ez a megközelítés tette lehetővé számunkra, hogy rekordidő alatt felvásároljuk a Carte Noire-t és a Merrildet” – mondja Marco Lavazza, a Lavazza alelnöke. „Az akvizícióra gyarapodásként tekintettünk, egy olyan kölcsönös lehetőségre, amely során a két fél kiegészíti egymást, új perspektívák nyílnak meg és a partnerek osztoznak az innováció és a technológia felé vezető úton. Az emberekbe és a folyamatokba fektettünk be, hogy gyors, hatékony és kielégítő integrációt érjünk el mindenki számára.”