Lavazza HU - Amikor a reklám történelmet ír

A Lavazza mindig is innovatív megközelítésmódot alkalmazott a reklámok területén.

A vállalat által az évek során alkalmazott márkaarculati stratégia a hagyományos olasz vígjáték és a legkorszerűbb víziók professzionális keveréke.

Nap mint

nap

2005 - Today
A teniszpályáktól a világ különböző ízeiig, miközben csak a csillagos ég a határ, mindig szem előtt tartva örökségünket. A tenisz iránti szenvedély, a közös munka a mesterszakácsokkal, a keverékek, amelyek elnyerték az amerikaik szívét is és az ikonikus olasz Paradiso története: a Lavazza teljessége számtalan sikeres reklámkampány során.
2017
Born Social – 1985

Az új Born Social reklám azt az italt ünnepli, amely a legjobban képviseli Olaszországot és az olaszságot az egész világon. Ahogy Luigi Lavazza is mondta: „A kávé nem csak egy ital, hanem az együttlét egy különleges módja.” A Born Social reklám ezért az olasz kávé egyetemes természetére összpontosít, vagyis arra, ahogyan ez az ital össze tudja hozni az embereket és a közösség fontosságára, amely az egész világ által elismert, tipikusan olasz érték.
2016
Új csillag született a Paradisóban

A változás szelei fújnak a Paradiso körül Maurizio Crozzának, az olasz humoristának köszönhetően, aki a termék új reklámarca. A bizarr építész, aki legszívesebben az egész mennyországot felújítaná, és a kínai mágnás, aki megvásárolná az eget csak néhány példa a Paradiso kampányban szereplő karakterekre.
2016

I’m back: Andre Agassi visszatér


Az I’m Back kampány Andre Agassi hivatalos visszatérését jelöli a US Openre, ahol jótékonysági szerepet tölt be a Gland Slam egyik partnereként résztvevő Lavazza oldalán. Az innovatív kampányban 150 nyolcvanas évekbeli Agassi-klón árasztja el New York utcáit és ad elő egy flash mobot. Az I’m Back kampány videóját közvetítették, és egy online platformot hoztak létre, hogy kihirdessék a játékos visszatérését, illetve a Lavazza részvételét mind a négy Gland Slam-bajnokságon.

2015
Több íz, mint gondolná

A There’s more to taste kampány a 2015-ös nemzetközi kampány meghívója a kávéimádók számára a Lavazza fennállásának 120. évfordulója alkalmából. A Jean-Pierre Jeunet (az Amélie rendezője) által rendezett reklám elmeséli a vállalat alapítója, Luigi Lavazza történetét, és bemutatja, hogyan fedezte fel a kávétermesztő országokat és fejlesztette ki saját keverékét. A kiváló narrátor, Sergio Castellitto a reklám zárójelenetében elmondja azt a mondatot, amely a fiatal és vállalkozó kedvű Luigi Lavazzát inspirálta: „Az életben mindig van valami, ami felfedezésre vár.”
2014
From Italy with passion

A From Italy with passion a Lavazza A Modo Mio termékének szentelt nemzetközi kampány. A reklám egy olyan olasz bariszta történetét meséli el, aki a Lavazza A Modo Mio kávéfőző bekapcsolásának hangjára azonnal megjelenik egy tálcával és egy csészével a kezében az olaszországi Torinóban található San Tommaso 10 kávézóban – éppen ott, ahol a Lavazza története 1895-ben elkezdődött. Ezután a bariszta különböző olasz városokon sétál át, miközben Olaszországra jellemző élményeket, mosolyokat és ízeket gyűjt, amelyeket aztán elvisz az otthonokba a világ minden táján.
2013

Buongiorno America!


Nincs is jobb módja az ébredésnek és a reggeli köszöntésnek egy kiváló, olasz Lavazza kávénál. És ez nem csak Olaszországban van így. 2013 szeptembere óta a kávé és az olasz kiválóság iránti szenvedély elért az amerikai otthonokba is számtalan új keverék útján. A Buongiorno America: új kávé érkezett a városba egy olyan reklámkampány, amely nagyobb amerikai magazinokban, újságokban és weboldalakon jelent meg.

2012

Enrico üdvözlése


A Paradiso-kampány ismét megújul, és üdvözli Enrico Brignanót a mennyei tájakon. A színész ebben a kampányban jelenik meg először televíziós reklámban terméknagykövetként. Brignano pályafutásának csúcsán egy friss, új karakter, aki új lendületet visz Olaszország legrégebb óta futó és legkedveltebb televíziós kampányának természetes fejlődésébe.

2005

Carmencita 2.0


Carmencita visszatér a kis képernyőre egy kultikus 12 részes helyzetkomédiával. A merész, ironikus, kifejező személyiségjegyekkel és humorral teletűzdelt sorozat eredeti és hatékony módja annak, hogy felhívja a figyelmet a márkára egy nem kereskedelmi kontextusban, amely így még értékesebbé teszi azt. Ezenkívül a helyzetkomédia célja a Carmencita-keverék piacra kerülésének támogatása is.

Új célok
1980-1999
A Lavazza átlépi Olaszország határait, hogy elvigye üzenetét a nagyvilágba, amelyet olyan ikonikus sztárok tolmácsolnak, mint Luciano Pavarotti, Monica Vitti és Mariagrazia Cucinotta.
1995
A Paradiso-kampány

A kávé mindent jobbá tesz – még a mennyországot is. Ez az alapötlet rejlik az új Paradiso kampány mögött, amelynek főszereplője Tullio Solenghi és a Szent Pétert alakító Riccardo Garrone. A rendezők Gabriele Salvatores és Alessandro D'Alatri.
1995-1999

Európa olaszul beszél



A Lavazza nemzetközi reklámkampányok iránti elkötelezettsége továbbra is töretlen:
  - Franciaországban a Bel Canto plakátkampánnyal.
  - Németországban a Wie in Italien kampánnyal.
A Lavazza ezenkívül első, egész Európára kiterjedő kampányát is elindítja, amely összeköti a márka és a származási ország által képviselt közös értékeket, és egy kis korty Olaszországként mutatja be a Lavazzát. A kampány két televíziós reklámból és négy sajtóhirdetésből áll.

1993-1994

Olasz eszpresszó, európai hirdetések

A Lavazza számtalan televíziós kampányt készít a márka ismertségének növelése és a további terjeszkedés érdekében. Ismételten, a téma az olasz stílus: Németországban a Soul of Espresso kampánnyal; Svájcban a L'italiano veróval; az Egyesült Királyságban a The Italian expression for coffee kampánnyal.

1993-1994

Egy új ajánlás


A Lavazza Franciaországban a Luciano Pavarotti és Monica Vitti főszereplésével készült olasz Lavazza reklámkampány adaptációját közvetíti. A Lavazza 17 év után a neves Ninóval az oldalán megváltoztatja kommunikációs stratégiáját. A vállalat négy terméknagykövetet választ, hogy elkerülje a közvetlen összehasonlítást Manfredivel: Luciano Pavarotti, Monica Vanio, Giorgio Forattini és Bud Spencer.

1982-1992

Nyerő sorok

 

Elindulnak a korai nemzetközi Lavazza sajtó- és televíziós reklámkampányok. Az Olaszország kedvenc kávéja szlogen egyértelműen összekapcsolja a Lavazzát az olaszság témájával. Mindössze néhány évvel később piacra dobják a Crema e Gusto terméket, amelyet, mint mindig, Nino Manfredi mutat be. A terméket egy új szlogen kíséretében vezetik be: Crema e Gusto. Mindig a legjobbkor. A Lavazza jelenleg piacvezető szerepet tölt be Olaszországban.

A kezdetek

kezdetén

1946-1979
A Lavazza úttörő felfedezésre indul az olaszországi kommunikáció világában:
Ikonikus logójától a humoros Carosellóig, egészen a márka értékeit tökéletesen képviselő márkanagykövet, Nino Manfredi kiválasztásáig.
1977

Hölgyeim és Uraim: Nino Manfredi


A Lavazza módosítja reklámstratégiáját annak érdekében, hogy megszilárdítsa a márkát egy újfajta televíziós kampány segítségével, amelyben márkanagykövetek teszik emlékezetessé a narrációt: Nino Manfredi egy kedvelt személy és híresség a legjobb értelemben. Egészen 1993-ig Manfredi testesített meg a Lavazza kávét.
A kampány szlogenjei szállóigékké váltak emlékezetes szóhasználatnak köszönhetően:
A kávé öröm, és ha nem jó, akkor hol marad az öröm? Lavazza kávé: minél több csúszik le belőle, annál felemelőbb érzést nyújt!

1965

Carosello

A televízió megjelenésekor Olaszországban a Carosello című reklámműsor volt a legnépszerűbb. Természetesen a Lavazza is nyomot hagyott az emberekben, méghozzá számtalan emlékezetes televíziós reklámjával. Amint megjelennek a Paulista rajzfilmek, Caballero Misterioso és Carmencita rímei és komikus spanyoltudása azonnal minden háztartás kedvencévé válnak: kalandjaik egészen 1975-ig folytatódnak

1959-1962

What a fragrance, amigos!

A dél-amerikai életérzést árasztó, a kávé, a kedvesség és a szeretet témáját körüljáró plakát az első iparilag előállított kávé nemzeti forgalmazásának bevezetésére készült. Debütálása után két évvel Paulista karizmájának köszönhetően számtalan vicces videóban szereplt.

1946-1950

Megszületik egy új márka

A Lavazza-testvérek piacra dobják az első márkás kávét. Elkészül a Lavazza logója és meghoznak egy nagyon fontos marketingdöntést: a Lavazza keveréket előre csomagolva kezdik értékesíteni, a márka arculatának közvetlen reklámozása érdekében pedig rányomtatják a Lavazza-logót a csomagolásra. Az első Lavazza-kampány szlogenje a Miscela Lavazza... Paradiso in tazza. (Lavazza... egy csészényi mennyország).